21 oktober 2019

Bok #2 på gång - Smidiga ledare och andra agila myter

Det tar lite längre tid att få ihop alla tankar till en uppföljande bok efter Agilt ledarskap i en digital värld som jag släppte våren 2019, men det blir en sida här och där när jag får lite tid över. Liksom första boken bygger nummer två vidare på konceptet kring en smidigare organisation och coachande leder, kontinuerlig kompetensutveckling och i grunden en välmående och högpresterande organisation.

Jag har nu börjat bygga upp skelettet kring boken hos Vulkan Media som hjälpte mig att få ut första boken och är du nyfiken hittar du lite mer detaljer på https://aljapaco.vulkanmedia.se

Även till denna bok får jag med en av mina egna tavlor som omslagsbild och vad passar bättre att symbolisera både ledare och myter än en härlig drake? :)

Om allt går som tänkt så kommer boken vara färdig från mitt håll kring sommaren 2020 och efter redigering och produktion ute i boklådorna efterkommande höst. Tanken är att dessa två böcker tillsammans bildar en helhet kring just detta ämne och ambitionen därefter är att ta tag i en riktigt gammal dröm, att få till en egen fantasybok... den som lever får se!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, jag återkopplar så snabbt jag kan!



Köp böckerna om agilt ledarskap här

Agilt Ledarskap i en digital värld, Tobias Strandh 2019, Smidiga ledare och andra agila myter, Trust Based Agile, 2020
I böckerna Agilt ledarskap i en digital värld, Smidiga ledare och andra agila myter och Trust Based Agile (den engelska översättningen av de första två böckerna) så blandas självupplevda verksamhetsledningsexempel med best practices från internationella experter och välbeprövade metoder som stöttar just dig personligen och din organisation i att ta nästa steg mot gemensam framgång.

På ett humoristiskt sätt, kryddat med anekdoter från IT-branschen delar Tobias med sig av en uppsjö nyttiga insikter och alterntiv kring ledarskap, organisationsutveckling och digitala verktyg! Nu finns både de första två böckerna och den engelska samlingsvolymen att beställa här på bloggen!

Läs mer >>

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *