12 oktober 2019

Utbildningseffekt på riktigt!


För att utbildning skall ge full effekt behövs repetition, allra helst i kursdeltagarens egen miljö och i skarpa projekt så de nya kunskaperna från utbildningen omgående kan appliceras! Detta är inga nyheter egentligen och själv har jag arbetat hårt de senaste åren för att verkligen kunna nå ut med olika lösningar som jag tagit in som stöd och med konferenser med EdTechX i London och den stora HR/L&D-konferensen Focus on Performance i Stockholm (där jag själv föreläste om agilt ledarskap på nu före sommaren) så är jag än mer övertygad att detta tänk är än mer nödvändigt framåt!

När det gäller förändring (disruption) i vilken bransch som helst så spelar det ofta mindre roll hur bra en ny lösning är om det fortfarande är så mycket enklare att diskutera och sälja in det som man gjort i många, många år... Om det inte finns speciella nyckeltal som konkret ger mer för säljaren om denne får till en bättre lösning med mer kvalitet över tid, ja då är det mänsklighetens natur att återgå till det enkla... Om dessutom kunden sedan länge är van att beställa "det vanliga" och kanske inte ens har intresse i själva effekten mer än att pricka av en punkt på HR-tavlan, ja då blir produktutvecklaren den som slåss mot väderkvarnar.

Är ni inne i en fas där flera hos er behöver lära er om Agila metoder, kommunikation, ramverk som ITIL eller Digitalisering av olika slag oavsett om du arbetar som systemutvecklare eller IT-proffs? Ja då har jag programstrukturen klar att stötta er att komma igång omgående med kontinuerlig kompetenshöjning! Har ni andra önskemål om ämnen som ligger närmre er planering just nu? Kontakta mig så berätta jag mer om hur ert stöd kan se ut inför vårens härliga kompetensutmaningar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, jag återkopplar så snabbt jag kan!



Köp böckerna om agilt ledarskap här

Agilt Ledarskap i en digital värld, Tobias Strandh 2019, Smidiga ledare och andra agila myter, Trust Based Agile, 2020
I böckerna Agilt ledarskap i en digital värld, Smidiga ledare och andra agila myter och Trust Based Agile (den engelska översättningen av de första två böckerna) så blandas självupplevda verksamhetsledningsexempel med best practices från internationella experter och välbeprövade metoder som stöttar just dig personligen och din organisation i att ta nästa steg mot gemensam framgång.

På ett humoristiskt sätt, kryddat med anekdoter från IT-branschen delar Tobias med sig av en uppsjö nyttiga insikter och alterntiv kring ledarskap, organisationsutveckling och digitala verktyg! Nu finns både de första två böckerna och den engelska samlingsvolymen att beställa här på bloggen!

Läs mer >>

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *