Ibland får jag frågan "vad är det som gör att du lyckas med affärer" och det är väl egentligen flera olika faktorer, men jag brukar tänka på vad en av mina expertkonsulter en gång förklarade för mig
Fair and square, Tobias is great to do business with. Always interested in win-win-win-deals: customer wins, Tobias' company wins, I win
Att just ha som utgångsläge att alltid försöka leverera det bästa resultatet både för kunden såklart, men även med omtanke av de samarbetspartners jag arbetar med och självklart för mig själv och min arbetsgivare är definitivt en del som gör att jag än idag har både expertpartners och kunder som kommer tillbaka när det är frågan om nya äventyr!
Som läget är just nu när det minskas på nya satsningar och planerade affärer både skjuts fram och inte helt sällan bara ställs in så är det än viktigare att kunna ha en partner du litar på alltid levererar det som är allra bäst för dig.
För dig som säljer tjänster är det definitivt viktigt med fingertoppskänsla. Självklart förstår jag känslan av frustration när du inte får svar på dina frågor och du börjar känna att alla dina planer försvinner, men samtidigt är det viktigt att kunna förstå vilken situation kunden befinner sig i. Om du har tillräckligt på fötterna för att kunna förtydliga att just dina tjänster kommer stötta kundens utmaningar, så finns den där möjligheten att ändå kunna göra en investering "trots att det egentligen inte är möjligt".
Nu börjar vi se ett slut på den här tråkiga Q2 och även om det kanske bär emot så kommer dina insatser att löna sig, om inte annat i höst! Ta hand om dig!!
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar
Tack för din kommentar, jag återkopplar så snabbt jag kan!