20 mars 2021

Halvvägs in i våren 2021

Groundhog Day Alingsås
Tänk, snart är halva vårterminen 2021 avklarad, snön börjar försvinna över landet, solen kikar fram mer och mer och åtminstone för mig har de dagliga promenaderna både blivit fler och längre när det nu är lite mysigare att vara utomhus. 

I övrigt går det kanske inte exakt lika snabbt som vi hoppats på med vaccineringar och tillbakagång till lite mer normalt samhälle. Rutinerna börjar bli ruggigt fyrkantiga och för egen del känner jag mig lite som Bill Murray i Groundhog Day när klockan ringer 06.00 varje dag, frukost med två mackor och kaffe framför morgonnyheterna från SVT, en halvtimmes promenad sådär vid 07.30, starta upp jobbdatorn vid 08-tiden, chatta med samma 3-4 vänner som vanligt en stund innan någon kund förhoppningsvis hör av sig med frågor kring utbildning, en proteinshake och lite stretching runt 10, lite mer jobb och sen en lunchpromenad vid 11.30, lunch på egen hand vid 12.15 framför ett kort Youtubeklipp, göra iordning lite kaffe och sen köra igång att jobba igen vid 13, stretch och proteinshake igen vid 14, lite mer jobb och sen en promenad till runt 16-tiden, lite småstädning, middag, en spelstund med frugan innan vi hamnar vid TV'n igen vid 19.30 för kvällsnyheter och kanske något trevligt natur- eller husbyggarprogram därefter innan det är dags att nana igen vid 22-tiden och sen börjar det om igen... 

Jag har tidigare varit väldigt aktiv både med resor, träffa olika människor, delta på konferenser, events med mera och det börjar verkligen kännas som en helt annan värld. Just nu är dagarna nästan helt baserade på vad jag själv ser till att hända och jag kan verkligen tänka mig att en mindre driven person till slut nästan tappar arbetslusten helt... 

Som läget ser ut just nu så lär vi inte hunnit med vaccineringar för alla fram till sommaren. Den där (redan framflyttade) Rammstein-konserten med näst äldsta dottern lär väl flyttas ytterligare ett år, att kunna komma igång som vanligt med kollegor och kunder på plats efter semestern känns mer troligt bli framflyttat hösten ut och det jag kan trösta mig med är väl att ju fler promenader jag tar om dagarna, ju längre kan jag köra på och framåt Q3 lär jag väl köra halvdagspromenader :)

Näe, det är väl bara att inse att ingen kommer hoppa in och förändra min situation, så är bara att se till att göra de där små förändringarna på egen hand för att slippa känna mig som Bill Murray... 

They say we're young and we don't know
Won't find out till we grow
Well I don't know why that's true
'Cause you got me baby, I got you


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, jag återkopplar så snabbt jag kan!



Köp böckerna om agilt ledarskap här

Agilt Ledarskap i en digital värld, Tobias Strandh 2019, Smidiga ledare och andra agila myter, Trust Based Agile, 2020
I böckerna Agilt ledarskap i en digital värld, Smidiga ledare och andra agila myter och Trust Based Agile (den engelska översättningen av de första två böckerna) så blandas självupplevda verksamhetsledningsexempel med best practices från internationella experter och välbeprövade metoder som stöttar just dig personligen och din organisation i att ta nästa steg mot gemensam framgång.

På ett humoristiskt sätt, kryddat med anekdoter från IT-branschen delar Tobias med sig av en uppsjö nyttiga insikter och alterntiv kring ledarskap, organisationsutveckling och digitala verktyg! Nu finns både de första två böckerna och den engelska samlingsvolymen att beställa här på bloggen!

Läs mer >>

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *