30 mars 2021

Vardagsmotionen, det gäller att prioritera sig själv!

Tobias och den dagliga utsikten över sjön Gerdsken
Jag vet inte hur många gånger jag "övertalat" mig själv att jag "måste" göra klart något vid datorn så "tyvärr" hinner jag inte med att ta den där lilla promenaden på lunchen typ...

Speciellt nu när så många av oss arbetar hemifrån är det väldigt lätt att bli sittande, djupt fokuserad på något som lika väl skulle kunna vänta litegrann. Vi är ju alla olika, men jag har åtminstone alltid varit sådan att jag allra helst vill bli klar med en uppgift så snabbt som möjligt och då gärna drar över lite tid en dag för att bli klar. Det dumma är att i de flesta fall är det ingen som förväntar sig att allt blir klart direkt och det är mer än en gång som jag gjort klart en uppgift snabbt bara för att sen få vänta flera dagar på feedback.

Själv behöver jag tydliga rutiner för att bryta dessa dåliga mönster och min väg har blivit att strukturera upp i min kalender med påminnelser att "nu är det dags att sträcka på benen", "dags att ta en promenad" och till och med "nu får du ta lunch" :)

Jag vet att jag inte är ensam om att fastna framför datorn och kanske kan mina tips hjälpa även dig att lägga in tidslottar att fokusera lite mer på dig själv också!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, jag återkopplar så snabbt jag kan!



Köp böckerna om agilt ledarskap här

Agilt Ledarskap i en digital värld, Tobias Strandh 2019, Smidiga ledare och andra agila myter, Trust Based Agile, 2020
I böckerna Agilt ledarskap i en digital värld, Smidiga ledare och andra agila myter och Trust Based Agile (den engelska översättningen av de första två böckerna) så blandas självupplevda verksamhetsledningsexempel med best practices från internationella experter och välbeprövade metoder som stöttar just dig personligen och din organisation i att ta nästa steg mot gemensam framgång.

På ett humoristiskt sätt, kryddat med anekdoter från IT-branschen delar Tobias med sig av en uppsjö nyttiga insikter och alterntiv kring ledarskap, organisationsutveckling och digitala verktyg! Nu finns både de första två böckerna och den engelska samlingsvolymen att beställa här på bloggen!

Läs mer >>

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *