För dig som tycker att LinkedIn är en bra plattform för att arbeta med affärskontakter så finns Social Selling Index (SSI) som en mätning (hur LinkedIns algoritmer åtminstone ser) på hur väl du arbetar med din närvaro på plattformen.
Själv har jag varit aktiv på LinkedIn sen våren 2007 och känner att det är den bästa plattformen för att både hitta nya affärskontakter såväl som att hålla mig uppdaterad kring vad både företag och individer arbetar med. Mitt nätverk just nu består av sisådär 2.800 personer och då nästan uteslutande just personer som jag antingen träffat eller åtminstone har en affärsrelation med på något sätt, det har blivit en och annan ny kontakt genom åren :) Det finns andra som arbetar med att bygga så stor skara kontakter som möjligt med grund i att fler personer då ser allt du själv skriver, men själv vill jag åtminstone ha någorlunda koll på vem jag är connectad med.
Jag brukar med jämna mellanrum stämma av min SSI, inte för att jag helt och hållet förstår vad LinkedIn menar med "find the right people", "engage with insights" med mera, men det ger åtminstone en fingervisning om att jag inte är på väg helt åt fel håll. Lite intressant blir det också när LinkedIn jämför mina resultat med andra personer i liknande position eller bransch.
Du kan själv kostnadsfritt mäta din Social Selling Index på denna länk,
dela gärna med dig av resultaten!
dela gärna med dig av resultaten!
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar
Tack för din kommentar, jag återkopplar så snabbt jag kan!