ok, det börjar nästan bli löjligt nu...
ALLA skall tydligen vara "ledande experter" på Sharepoint 2007 just nu, och konsultföretag som jag garanterat vet högst sneeeglat på tidigare versioner har enligt egen utsago "varit ledande på portalområdet sedan länge"... och, tja.... inte riiiktigt samma sak som att dom jobbat med SharePoint, men just nu är det sånt tryck runt detta att alla går ut med samma hårda fokus "vi är bäst..."
Vad skall man säga, produkten finns knappt på marknaden och ändå har folk jobbat ett år eller längre "med den" (dvs. Betan!!) Men, å andra sidan är det ju så det fungerar. Om slutkunderna vill ha SP2007-experter, så får dom det... på ett sätt eller annat :)
Just nu annars kan man undra hur kunderna tänker när dom först mailar, får svar att man är ledig till den 8/1 och sedan ringer hem till en... Om det nu varit något som behövts ordnas i veckan kanske jag hade förstått det, men... *suck* OK, erkänner att jag tog en sväng runt kontoret själv tidigare idag, men det var enbart för att jag glömt att skicka in tidsredovisningen för december :)
Näpp.... en öl skulle sitta gött nu....... ä l s k l i n g.... avslutar med en liten kärlekslåt från Rammstein & Tatu - *blue screen*
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Köp böckerna om agilt ledarskap här
I böckerna Agilt ledarskap i en digital värld, Smidiga ledare och andra agila myter och Trust Based Agile (den engelska översättningen av de första två böckerna) så blandas självupplevda verksamhetsledningsexempel med best practices från internationella experter och välbeprövade metoder som stöttar just dig personligen och din organisation i att ta nästa steg mot gemensam framgång.
På ett humoristiskt sätt, kryddat med anekdoter från IT-branschen delar Tobias med sig av en uppsjö nyttiga insikter och alterntiv kring ledarskap, organisationsutveckling och digitala verktyg! Nu finns både de första två böckerna och den engelska samlingsvolymen att beställa här på bloggen!
Läs mer >>
håller med! alla ska vara experter nuförtiden för att inte snacka om att alla kunder oxå ska veta bäst hela tiden
SvaraRadera