8 juli 2008

Key Sessionerna kör igång

Allison Watson inleder Key NotenEfter förra årets fyrverkerier i ljud och ljus var det med stor förväntan man bänkade sig på veckans första Key Note i sedvanlig stil inlett av Allison Watson. Dagen kunde börjat bättre än att jag glömt att ställa klockan och vaknade 07.30 och efter en snabbdusch+taxifärd kunde jag andas ut när det började precis när jag hunnit sätta mig, phu :)

Måndagskvällens två stora utmaningar blev egentligen en vinst på walk over till CPLS-festen. Övriga i gänget var smarta nog att stanna kvar när jag och Henrik sprintade två blocks upp bara för att mötas i dörren av våra frukostvänner från gårdagen... den varningen borde gett oss en hint men vi hann i alla fall springa in, träffa goda vänner från Alingsås (och jag tror fortfarande att du fått en ansiktsbehandling Jonas ;) och vända åter till CPLS... Väl där stängde jag och Patrik stället... man får hålla den Svenska flaggan högt!

Stephen Elop (eller Flopp kanske!?)Nåväl, Keynoten höll inte riktigt samma höga stil som förra året. Allison Watson har alltid klass och hennes lilla musikvideo var ju kul, men det kändes nästan pinsamt när Brad Brooks sprang ut och nästan bönade och bad oss partners att satsa mer på Vista... Stephen Elop därefter fick oss nästan att somna och det var inte förrän gamle Andy Lees (ex Adobe/Macromedia) som det lyfte igen och tyvärr var det då på slutet så betyget blir godkänt, men inte mycket mer...

Lunchen och därefter tillbringade jag själv i utställarhallen och hann faktiskt med att göra lite affärer, hitta nya partners och hälsa på en massa Svenskar som var med som utställare... Kaxigt!

Det blev då bara en session för mig idag och det var om Service-Oriented Architecture: What You Need to Know... Ganska luddigt ämne, men återigen "chockade" mig deltagarna som faktiskt nästan samtliga arbetade med SOA åtminstone i något projekt... Antar att inte alla kunder är lika snabba på förändringar som våra konsultvänner vill...

Ikväll är det förresten Svenskmiddag och det skall bli riktigt kul att hälsa på alla man missat... mer om det imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, jag återkopplar så snabbt jag kan!



Köp böckerna om agilt ledarskap här

Agilt Ledarskap i en digital värld, Tobias Strandh 2019, Smidiga ledare och andra agila myter, Trust Based Agile, 2020
I böckerna Agilt ledarskap i en digital värld, Smidiga ledare och andra agila myter och Trust Based Agile (den engelska översättningen av de första två böckerna) så blandas självupplevda verksamhetsledningsexempel med best practices från internationella experter och välbeprövade metoder som stöttar just dig personligen och din organisation i att ta nästa steg mot gemensam framgång.

På ett humoristiskt sätt, kryddat med anekdoter från IT-branschen delar Tobias med sig av en uppsjö nyttiga insikter och alterntiv kring ledarskap, organisationsutveckling och digitala verktyg! Nu finns både de första två böckerna och den engelska samlingsvolymen att beställa här på bloggen!

Läs mer >>

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *