5 juli 2019

Dags för semester 2019


Sista arbetsdagen för våren 2019... smaka på den... eller, egentligen en vecka först med familjen och sen bär det av till Las Vegas och partnerkonferens med Microsoft. Inte direkt första året jag bryter av semestern för att jobba en vecka med bästa partners, kunder och gamla vänner :)

I år är det lite speciellt, första gången jag deltar på upplägget som kallas "Inspire" (även om det blivit en hel del vändor till USA när konferensen hette Worldwide Partner Conference). Det kommer bli riktigt intressant att se vad Microsoft har att erbjuda sitt nya verksamhetsår. För oss inom utbildningssidan har ju tex. nyheten släppts att upplägget "Moc-On-Demand" fasas ut och riktigt hur Microsoft vill erbjuda alternativlösningar kommer jag förhoppningsvis att få se under konferensen. Annars är det såklart superfokus (som senaste åren) på 365 och Azure, hoppas det blir några riktigt trevliga nyheter där vi kan stötta med kompetenshöjning framåt.

Efter konferensen blir det total avkoppling från jobbet och en resa i Sverige med familjen är redan inplanerad. Vi får passa på att åka runt och uppleva vårt eget land med barnen så länge dom vill följa med, snart är det väl bara minstingen som inte har något val :) Jag är tillbaka på kontoret i Göteborg den 5 augusti och i höst sen kommer det bli mer fokus på västkusten för min del. Det finns hur mycket som helst att göra här och jag kan berätta mer i höst!

Ha nu en riktigt skön sommar och kom ihåg att koppla av, koppla bort och ladda batterierna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, jag återkopplar så snabbt jag kan!



Köp böckerna om agilt ledarskap här

Agilt Ledarskap i en digital värld, Tobias Strandh 2019, Smidiga ledare och andra agila myter, Trust Based Agile, 2020
I böckerna Agilt ledarskap i en digital värld, Smidiga ledare och andra agila myter och Trust Based Agile (den engelska översättningen av de första två böckerna) så blandas självupplevda verksamhetsledningsexempel med best practices från internationella experter och välbeprövade metoder som stöttar just dig personligen och din organisation i att ta nästa steg mot gemensam framgång.

På ett humoristiskt sätt, kryddat med anekdoter från IT-branschen delar Tobias med sig av en uppsjö nyttiga insikter och alterntiv kring ledarskap, organisationsutveckling och digitala verktyg! Nu finns både de första två böckerna och den engelska samlingsvolymen att beställa här på bloggen!

Läs mer >>

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *