17 juli 2019

Microsoft Inspire 2019, dag 5


Ingen Keynote idag så lite sovmorgon, men eftersom min hjärna verkar inställd på annan tidszon vaknar jag såklart tidigt ändå, men efter 2-3 omsomningar är det ändå dags att gå upp. Lyckas såklart hinna med första bussen till konventcentret så lite chilltid med en kaffe blir det före första sessionen.


Jag väljer en föreläsning om hur vi kan integrera Teams mer och verkligen leverera affärsnytta med enkla medel. Nu när Microsoft köpt Github finns det förstås en uppsjö plugins att välja mellan så hoppas verkligen se fler samarbetsexperter och utvecklare hjälpas åt även i Sverige. Utbildningsmässigt har vi ju en hel del kurser kring programmet i sig, men tänk om vi även kunde väva in det i andra kurser och stötta kontinuerligt lärande, en spännande utmaning ;)


Tyvärr är inte framförhållningen på konferenser alltid den bästa så både sessionen om nyheter i SQL Server 2019 och min första learning-session ställs in med kort varsel. Istället väljer jag att lyssna på Shea Hanson som berättar hur LinkedIn Learning jobbar för att ta fram nya utbildningar. Imponerande såklart, men det ska finnas resurser att ha ett hus med 21 inspelningsrum, personal som sminkar, filmar, klipper med mera. Hade gärna själv jobbat med den portföljen. Elearning av olika slag är jättebra, men kräver stöd av experter irl för att ge riktig effekt!

Inspirerad av den sessionen passar jag på att besöka LinkedIns monter, få ett nytt foto taget och lyssna på en expert kring hur jag kan förbättra min egen profil, superbra och något jag hoppas kunna dela med mig till kollegor i höst!

Till sist är det dags för Microsoft Learnings planer för nästa år och även här kommer kontinuerligt lärande upp igen, liksom uppmuntran till partners att dra nytta av gratismaterial som Microsoft har på olika portaler och bygga program som stöttar våra kunder i längden. Precis så jag själv faktiskt jobbar just nu med en kund som har ett gäng utvecklare i norden som går från traditionell utveckling till webben.


Prismässigt lovar Microsoft tätare uppdateringar av material och flera nya områden som kommer under hösten. Certifieringar är som alltid prioriterat och som vi redan berättat går utbildningsspåren igen mer mot roller än generella. Flera kurser som inom Azure har vi redan tagit stora steg och mer tydligt blir det även på andra områden framåt!


Avslutningsvis kan vi vara riktigt stolta att vara en del i årets utbildningspartner, Global Knowledge där även vi i Sverige varit med och stöttat helheten inom Azure-området och  våra e-learningpaket, riktigt kul och jag hoppas vi kan lyfta det lite mer i höst med någon kampanj för er kunder!

Ikväll är det både Learningparty och därefter bjuder vännerna på Crayon in till största minglet i Vegas och kanske lite holländskt party efteråt, blir en spännande och trevlig kväll antar jag och imorgon är det dags för Keynote med Satya:)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, jag återkopplar så snabbt jag kan!



Köp böckerna om agilt ledarskap här

Agilt Ledarskap i en digital värld, Tobias Strandh 2019, Smidiga ledare och andra agila myter, Trust Based Agile, 2020
I böckerna Agilt ledarskap i en digital värld, Smidiga ledare och andra agila myter och Trust Based Agile (den engelska översättningen av de första två böckerna) så blandas självupplevda verksamhetsledningsexempel med best practices från internationella experter och välbeprövade metoder som stöttar just dig personligen och din organisation i att ta nästa steg mot gemensam framgång.

På ett humoristiskt sätt, kryddat med anekdoter från IT-branschen delar Tobias med sig av en uppsjö nyttiga insikter och alterntiv kring ledarskap, organisationsutveckling och digitala verktyg! Nu finns både de första två böckerna och den engelska samlingsvolymen att beställa här på bloggen!

Läs mer >>

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *