15 juli 2019

Microsoft Inspire 2019, dag 3


Att säga att utrymmena i Las Vegas är gigantiska är ingen överdrift. Själv slog jag rekord idag när jag tripplade stegmängden gentemot mina sätta mål.

Min dag inleds annars soft vid poolen och sköna 40 grader... Vi är fler som haft samma tanke och det blir flera bra möten om roliga potentiella samarbeten framåt. Vill inte säga för mycket men kanske ni får se en ny Masterclass med säkerhetsfokus i höst...

Söndag är visserligen startdag för konferensen men mina sessioner kommer inte igång förrän vid 15-tiden då jag som konferens-senior fick möjlighet att dela best-practices med ett gäng rookies. Rolig upplevelse och många frågor så hoppas gänget blev nöjda med svaren ;)


Vid 17 bjuder Arvato och MS-learning in till mingel och kul att träffa gamla branschkollegor från Norge till Australien. Mingel är mingel, så inte så mycket erfarenhetsutbyte, men vi har fler tillfällen i veckan och det är spännande att höra andras erfarenheter kring Microsoft som utbildningspartner.


Det är tight mellan träffarna och redan vid 19 är det Svensk välkomstträff som tyvärr krockar med den officiella Learningpartnerkvällen och 2-3 andra träffar, men med tanke på att vi redan setts och våra kunder och partners främst är på Svenska marknaden blir valet ganska lätt. Nu var ju inte jag själv med förra året i Vegas, men det jag hör är att antalet Svenska deltagare nästan halverats,  tråkigt men ett 100-tal Svenskar är ändå ett gäng och kul att se ännu fler bekanta ansikten som inte kunde vara med på IAMCP-träffen.


Imorgon kör Keynote och övriga sessioner igång och gäller att vara tidig så man får plats, så vi är flera som väljer att inte fortsätta ut i Las Vegas-natten, kommer nog kännas som bra beslut imorgon bitti ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, jag återkopplar så snabbt jag kan!



Köp böckerna om agilt ledarskap här

Agilt Ledarskap i en digital värld, Tobias Strandh 2019, Smidiga ledare och andra agila myter, Trust Based Agile, 2020
I böckerna Agilt ledarskap i en digital värld, Smidiga ledare och andra agila myter och Trust Based Agile (den engelska översättningen av de första två böckerna) så blandas självupplevda verksamhetsledningsexempel med best practices från internationella experter och välbeprövade metoder som stöttar just dig personligen och din organisation i att ta nästa steg mot gemensam framgång.

På ett humoristiskt sätt, kryddat med anekdoter från IT-branschen delar Tobias med sig av en uppsjö nyttiga insikter och alterntiv kring ledarskap, organisationsutveckling och digitala verktyg! Nu finns både de första två böckerna och den engelska samlingsvolymen att beställa här på bloggen!

Läs mer >>

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *