3 oktober 2018

Fullt fokus på Sverige

Informator i Göteborg 2018 med finbesök ifrån Finland
För er som känner mig har ni även sett att de senaste åren har det blivit allt mer fokus på vår nordiska arbete och även väldigt mycket resande kombinerat med en hel del förseningar och kort sagt väldigt mycket fritid spenderad på stillastående tåg eller flygplatser. Att arbeta med ledningsarbete är något jag tycker är väldigt spännande och jag är personligen extremt nöjd med hur väl vårt Finska systerbolag Tieturi vuxit under tiden jag varit ansvarig för att utveckla produkt- och partnerarbetet. 

Som i alla framgångsrika agila organisationer blir teamen allt mer självständiga och nu är det dags för mig att ta ett steg tillbaka och återigen lägga fullt fokus på Informator och vårt arbete här i Sverige. Jag vill rikta ett stort tack till alla kollegor i Finland och det har varit en riktigt kul resa tillsammans som jag nu kommer följa lite mer på håll. Min finska kollega Pauliina Lautanen-Nissi tar över det övergripande nordiska produkt- och partnerperspektivet och jag kommer såklart stötta så mycket jag kan även om mitt fokus nu är att kunna ge mer tid till mina svenska kollegor, partners och kunder som Produktchef på Informator. Att jag nu också kommer att behöva resa allt mindre är såklart en liten detalj som (förhoppningsvis) uppskattas även av min familj och vänner. I januari nästa år är det faktiskt 15 år sedan jag gjorde min första arbetsdag på Informator och det känns jättebra att återigen kunna lägga mer tid i min hemstad, Göteborg!

Vi ses framåt på kurs, events eller kanske bara över en fika :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, jag återkopplar så snabbt jag kan!



Köp böckerna om agilt ledarskap här

Agilt Ledarskap i en digital värld, Tobias Strandh 2019, Smidiga ledare och andra agila myter, Trust Based Agile, 2020
I böckerna Agilt ledarskap i en digital värld, Smidiga ledare och andra agila myter och Trust Based Agile (den engelska översättningen av de första två böckerna) så blandas självupplevda verksamhetsledningsexempel med best practices från internationella experter och välbeprövade metoder som stöttar just dig personligen och din organisation i att ta nästa steg mot gemensam framgång.

På ett humoristiskt sätt, kryddat med anekdoter från IT-branschen delar Tobias med sig av en uppsjö nyttiga insikter och alterntiv kring ledarskap, organisationsutveckling och digitala verktyg! Nu finns både de första två böckerna och den engelska samlingsvolymen att beställa här på bloggen!

Läs mer >>

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *