12 oktober 2018

Aljapaco Acta Est


Det började som en tanke när det stod klart att jag skulle ha en dag i veckan fri att göra annat än mitt vardagsjobb. Att kunna koppla bort allt förutom essensen att faktiskt lägga fokus på att utveckla någons medarbetare och använda all kunskap jag samlat på mig de senaste åren kändes som en trevlig utmaning. Mitt vilande konsultbolag passade utmärkt att lansera under ny flagg och efter någon vecka var det klart att köra igen. Min tanke här var att låt det ta den tid det tar, inte stressa någonting utan helt enkelt ta allt i den takt jag själv vill och inget annat.

Att det sen tar mindre än en vecka innan jag får en förfrågan från ett stort bolag med sajter runt om i världen om ett halvårsuppdrag skulle kunna vara intressant, det hade jag absolut inte räknat med. Frågan är hur jänkare tänker när jag då meddelar att det visst låter intressant, men att jag i så fall kan lägga fredagar (och kanske någon kväll eller helg om så behövs) men absolut inte heltid... Har inte fått svar på det än, men det är en spännande sits just nu :)

Annars har jag börjat leta efter intressanta träffar, gärna med HR-touch och runt om på västkusten. Har du tips på någon meet-up, event eller liknande som har fokus på personal och ledarskap så tar jag mer än gärna emot det! Nu ska jag annars passa på att ta en promenad i det härliga vädret, kanske de sista riktigt varma dagarna för i år och det tänker jag inte missa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, jag återkopplar så snabbt jag kan!



Köp böckerna om agilt ledarskap här

Agilt Ledarskap i en digital värld, Tobias Strandh 2019, Smidiga ledare och andra agila myter, Trust Based Agile, 2020
I böckerna Agilt ledarskap i en digital värld, Smidiga ledare och andra agila myter och Trust Based Agile (den engelska översättningen av de första två böckerna) så blandas självupplevda verksamhetsledningsexempel med best practices från internationella experter och välbeprövade metoder som stöttar just dig personligen och din organisation i att ta nästa steg mot gemensam framgång.

På ett humoristiskt sätt, kryddat med anekdoter från IT-branschen delar Tobias med sig av en uppsjö nyttiga insikter och alterntiv kring ledarskap, organisationsutveckling och digitala verktyg! Nu finns både de första två böckerna och den engelska samlingsvolymen att beställa här på bloggen!

Läs mer >>

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *