7 oktober 2018

HR-stöd on demand - Aljapaco


Med transparens i ledarskapet lyckas många företag nå nya framgångar. Att hela personalen är involverad är en viktig del i att nå mål och att tillsammans hitta nya vägar vilket ibland kan behöva att en extern part stöttar med coachning och infallsvinklar. 

Från och med oktober 2018 har jag förmånen att varje fredag (utanför min ordinarie yrkesroll som produktchef på Informator) kunna fokusera på mitt allt större intresse kring företags- och medarbetarutveckling! Aljapaco Consulting är en perfekt plattform för att kunna stötta kunder som kanske inte har utrymme för att ta in en heltidstjänst för HR-frågor. Här ser jag fram emot än djupare samarbete med företag och personer som jag lärt känna genom åren och använda mina erfarenheter via Aljapaco Consulting som en stöttande extern faktor!

Här är några av de områden som jag själv vidareutbildat mig inom de senaste åren
  • Målorienterad Projektledning, 2004
  • Ledarskap, kommunikation, konflikthantering, 2005
  • Projektekonomi, 2006
  • Presentationsteknik, 2007
  • Leda möten/workshops, 2007
  • Service Management Simulation, 2008
  • ITIL V3 Foundation + Cert, 2009
  • Certified ScrumMaster, 2010
  • UGL - Utveckling Grupp & Ledare, 2011
  • Framgångsrika agila team, 2014
  • Agil Projektledning, 2015
  • Agil Kravhantering, 2016
  • Stressförebyggande ledarskap, 2017
  • Diplomerad coach, Orangino Works, 2017
  • Leading with the Brain in mind, 2017
  • Management 3.0,, 2017
  • REISS - Leading Teams, 2017
  • Leading SAFe 4.5 + Certification, 2018
  • DISC - Team Dynamics, 2018
  • AFS 2015:4 - Organisatorisk och social arbetsmiljö, 2018
  • AWS Business Professional, 2018
  • Design Thinking, 2018
Utöver fokuserade utbildningar har det blivit en hel del olika konferenser genom åren och tankar kring dessa har jag såklart delat med mig av på denna sidan.



Köp böckerna om agilt ledarskap här

Agilt Ledarskap i en digital värld, Tobias Strandh 2019, Smidiga ledare och andra agila myter, Trust Based Agile, 2020
I böckerna Agilt ledarskap i en digital värld, Smidiga ledare och andra agila myter och Trust Based Agile (den engelska översättningen av de första två böckerna) så blandas självupplevda verksamhetsledningsexempel med best practices från internationella experter och välbeprövade metoder som stöttar just dig personligen och din organisation i att ta nästa steg mot gemensam framgång.

På ett humoristiskt sätt, kryddat med anekdoter från IT-branschen delar Tobias med sig av en uppsjö nyttiga insikter och alterntiv kring ledarskap, organisationsutveckling och digitala verktyg! Nu finns både de första två böckerna och den engelska samlingsvolymen att beställa här på bloggen!

Läs mer >>

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *