6 oktober 2018

Att hitta zen i arbetslivet och privat


Redan för ganska exakt tre år sedan skrev jag inlägget "Mindfullness is bliss" som en reflektion över att det blir lite väl mycket resande i jobbet, frånvaro från familjen och överlag svårt att ens hinna med att ta hand om mig själv på det sätt som både kropp och sinne behöver. Man kan väl lugnt säga att det inte blivit mindre resande sedan dess och därför har jag ett tag känt att jag behöver göra något drastiskt vilket jag nu fått möjlighet till.

Att jag älskar mitt jobb är ju ganska lätt att förstå med tanke på att det snart är 15 år sedan jag traskade in på Informators Göteborgskontor för första gången. Att jag brinner för att utveckla medarbetare och hitta optimala agila arbetssätt för att förenkla kommunikation även på distans är ju också något som jag skrivit om ganska ofta. Däremot har jag inte skrivit så mycket om det jag missar genom att vara bortrest så ofta och då pratar jag både om familjen men också små vardagsdetaljer som att hinna med min egen viktiga träning, kunna komma ut på promenader bara så där spontant.

Så efter nu efter drygt fem år med personalutvecklingsansvar, ledningsgruppsansvar med mera (nu senast på nordisk nivå) så tar jag chansen att ta ett steg tillbaks och komma ner i varv. Jag släpper personal- och ledningsansvar, utgår från arbetet på en lokal bas i Göteborg och går in på en 80% tjänst vilket gör att jag får fredagarna lediga för att i än högre grad kunna fokusera på mig själv och familjen! Sammantaget är jag helt övertygad om att detta kommer ge mig mer energi att lägga på mitt arbetsfokus med än bättre resultat och det kommer definitivt få mig själv att må bra, även framåt!

Så med nyladdade batterier ses vi där ute och en och annan resa kommer det ju bli, men inte varje vecka, varje månad, hela tiden :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, jag återkopplar så snabbt jag kan!



Köp böckerna om agilt ledarskap här

Agilt Ledarskap i en digital värld, Tobias Strandh 2019, Smidiga ledare och andra agila myter, Trust Based Agile, 2020
I böckerna Agilt ledarskap i en digital värld, Smidiga ledare och andra agila myter och Trust Based Agile (den engelska översättningen av de första två böckerna) så blandas självupplevda verksamhetsledningsexempel med best practices från internationella experter och välbeprövade metoder som stöttar just dig personligen och din organisation i att ta nästa steg mot gemensam framgång.

På ett humoristiskt sätt, kryddat med anekdoter från IT-branschen delar Tobias med sig av en uppsjö nyttiga insikter och alterntiv kring ledarskap, organisationsutveckling och digitala verktyg! Nu finns både de första två böckerna och den engelska samlingsvolymen att beställa här på bloggen!

Läs mer >>

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *