10 december 2019

Författarresan tuffar vidare


En extra detalj jag ser fram emot under julledigheten är att kunna ta mig tid att sitta ner och skriva mer på bok nummer två. Just nu är jag uppe i 40 A4-sidor i Word, har inte tagit reda på hur många boksidor det rör sig om men det lär vara några fler :)

Under året har det agila ledarskapet tuffat in på fler områden som tex. nya ITIL 4 som fokuserar mer på samarbeten och kommunikation och i stort sett förutsätter att du har processdelarna med dig ifrån tidigare versioner av ITIL. Ett annat område som nyss uppdaterats är SAFe som är uppe i version fem nu och till min stora glädje lägger lite extra fokus på min hjärtefråga continuous learning!

För tillfället är det många kapitel som tar vid efter min första bok och kanske blir det en specialare framåt som väver ihop båda böckerna till en enda helhet, det får bli nästa projekt. Jag skulle gärna se att böckerna också kommer till nytta i undervisning så projekt nummer tre får bli att sätta ihop en utbildning av det hela. Många bollar i luften, men samtidigt också fruktansvärt roligt att arbeta med!

Om du inte redan införskaffat ett exemplar av min första bok så har jag fortfarande några ex kvar hemma som jag gärna signerar om ni tex. vill ha som julklappar till bra pris.

Läs mer på http://boken.aljapaco.nu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, jag återkopplar så snabbt jag kan!



Köp böckerna om agilt ledarskap här

Agilt Ledarskap i en digital värld, Tobias Strandh 2019, Smidiga ledare och andra agila myter, Trust Based Agile, 2020
I böckerna Agilt ledarskap i en digital värld, Smidiga ledare och andra agila myter och Trust Based Agile (den engelska översättningen av de första två böckerna) så blandas självupplevda verksamhetsledningsexempel med best practices från internationella experter och välbeprövade metoder som stöttar just dig personligen och din organisation i att ta nästa steg mot gemensam framgång.

På ett humoristiskt sätt, kryddat med anekdoter från IT-branschen delar Tobias med sig av en uppsjö nyttiga insikter och alterntiv kring ledarskap, organisationsutveckling och digitala verktyg! Nu finns både de första två böckerna och den engelska samlingsvolymen att beställa här på bloggen!

Läs mer >>

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *