14 mars 2020

Dags att lyfta upp det positiva!



Det märks verkligen att vi är med om något extraordinärt just nu... alla som arbetar med områden där konceptet bygger på att samla människor på ett och samma ställe ser hela sin affärsidé tyna bort och paniken växer. I min egen bransch utbildning ser jag allt fler som anammar konceptet med distansutbildningar och för oss är det i många fall helt naturligt att bygga vidare på ett koncept som fungerat väl i flera år och nu mer eller mindre tvingas in även för de sista skeptikerna.

Andra områden som idrotten och arrangörer av events drar rejält i handbromsen vilket såklart även drabbar de som arrangerar resor, hotell med mera. För min egen del ser jag fotbollsmatcher som skjuts framåt på obestämd tid, den årliga öl & wiskymässan dyker förhoppningsvis upp igen senare i vår om allt går väl etc och för mig som konsument går det väl an. Men för alla organisationer och företag som faktiskt lever på att underhålla och samla människor med samma intresse dröjer det inte länge förrän vi ser intäkterna minska medans kostnaderna i många fall är konstanta.

Det jag funderar mest över nu är hur kan vi som konsumenter faktiskt stötta de som nu drabbas ekonomiskt? Som idrottssupporter kanske du kan teckna medlemsskap om du inte redan gjort det, köpa lite extra supportergrejer etc. Din favoritrestaurang kanske kan göra iordning mat för avhämtning? Företag som arrangerar mässor, hotell med mera kanske får extra stöd om du som konsument åtminstone hör av dig för att stötta och berätta att du/ni kommer tillbaka framåt, med mera med mera.

Om vi som konsumenter börjar fundera mer över hur vi kan stötta de som nu drabbas mer av det som nu sker så kanske vi också kan släppa lite av den personliga paniken och istället fokusera på hur vi tillsammans kan gå starka ur det som nu sker!

Bara en tanke, men jag är själv trött på att bara se reportage om allt negativt som sker, skulle gärna se mer positiva reportage! Nu ska jag surfa in på mitt lag BK Häckens hemsida och teckna medlemsskap, en liten peng som kan betyda mycket framåt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, jag återkopplar så snabbt jag kan!



Köp böckerna om agilt ledarskap här

Agilt Ledarskap i en digital värld, Tobias Strandh 2019, Smidiga ledare och andra agila myter, Trust Based Agile, 2020
I böckerna Agilt ledarskap i en digital värld, Smidiga ledare och andra agila myter och Trust Based Agile (den engelska översättningen av de första två böckerna) så blandas självupplevda verksamhetsledningsexempel med best practices från internationella experter och välbeprövade metoder som stöttar just dig personligen och din organisation i att ta nästa steg mot gemensam framgång.

På ett humoristiskt sätt, kryddat med anekdoter från IT-branschen delar Tobias med sig av en uppsjö nyttiga insikter och alterntiv kring ledarskap, organisationsutveckling och digitala verktyg! Nu finns både de första två böckerna och den engelska samlingsvolymen att beställa här på bloggen!

Läs mer >>

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *