15 mars 2020

Serietidningssamlingen sorterad



Efter sådär åtta år och två flyttar har jag äntligen fått tummen ur att sortera upp alla gamla härliga serietidningar som råkat hamna i oordning. Mina allra äldsta serier från 70-80-talet är tyvärr sålda sedan länge (något jag ångrat djupt genom åren), men en skön samling från 90-talet och början av 00-talet finns ändå kvar!

När jag växte upp var serieantikvariaten ställen där jag hängde hela tiden för att lyckas snappa åt min nån gammal ”Chock”-goding, saknade nummer av ”X-männen” mer mera. Ibland kunde jag inte ens vänta tills jag kom hem utan satte mig i solen mot husväggen alldels utanför och läste igenom tidningen från pärm till pärm!

Nuförtiden hittar du knappt en vettig ny serietidning i affärerna, men när jag växte upp fanns det hur många som helst att välja mellan och inte helt sällan actionserier där Marvels ”Fantastiska Fyran”, ”X-männen”, ”HULK”, ”Spindelmannen” med flera var riktiga favoriter!

Av de serier som jag har kvar är det kanske framförallt samlingsalbumen ”Magnum”  som sticker ut lite extra. Härliga äventyr med Axa, Cat Claw och personliga favoriter som Judge Dredd, Remo, Hellraiser, LOBO och tidningen ”Inferno” med klassiker som Neil Gaimans ”Sandman” mfl. En bunt med marveltidningar väntar på att läsas om och inte minst en komplett samling SPAWN.

Väldigt många av dessa serier har sedan sin tid legat som grund för filmer som nutidens ungdom får sin syn på dessa olika universum. Några har blivit riktigt bra som ”V for Vendetta”, mega-succéer som Marvels alla hjältar och andra som ”Spawn” och "Remo" har blivit riktigt kassa... Nu när Deadpool lyckats ta sig ut och uppnå succé så väntar jag andlöst på när någon vågar göra film på Lobo, alla tiders mest fantastiska icke-hjälte.

2011 köpte jag tydligen min sista ”riktiga” serietidning, snart 10 år sedan, herregud vad tiden går...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, jag återkopplar så snabbt jag kan!



Köp böckerna om agilt ledarskap här

Agilt Ledarskap i en digital värld, Tobias Strandh 2019, Smidiga ledare och andra agila myter, Trust Based Agile, 2020
I böckerna Agilt ledarskap i en digital värld, Smidiga ledare och andra agila myter och Trust Based Agile (den engelska översättningen av de första två böckerna) så blandas självupplevda verksamhetsledningsexempel med best practices från internationella experter och välbeprövade metoder som stöttar just dig personligen och din organisation i att ta nästa steg mot gemensam framgång.

På ett humoristiskt sätt, kryddat med anekdoter från IT-branschen delar Tobias med sig av en uppsjö nyttiga insikter och alterntiv kring ledarskap, organisationsutveckling och digitala verktyg! Nu finns både de första två böckerna och den engelska samlingsvolymen att beställa här på bloggen!

Läs mer >>

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *