7 mars 2020

En lagom stor AW, del två


Såhär sista månaden i första kvartalet var det dags för oss i Göteborg att tajma in årets andra AW. Denna gång var temat Karibien så en Rom-provning kändes som ett naturligt inslag...

Rom kan vara en fantastiskt trevlig dryck som avec och inte minst en naturlig ingrediens i många trevliga drinkar som tex. min absoluta favorit Mojito. Att det sen kan finnas så många extremt skiljda varianter var åtminstone inte jag insatt i. Mitt bidrag Habitations Forsyths WP 502 visade sig till att börja med vara en vit rum (står visserligen på flaskan, men det hade jag helt missat). "Pot still distilled" sen kanske inte riktigt är min "cup of tea", väldigt kraftig lukt och smak och inte minst en procent som nästan krävde en skvätt vatten eller kanske ännu hellre att ha med i någon drink som kompletterar... Lite en rum för "acquired taste" som britterna uttrycker sig.

502 daiquiri
Maison + Velier Forsyths WP 502 Jamaican Rum, Lime, Demerara

Andra trevliga rom från kvällen var den ståtliga Ron Quorhum (trevlig), drinkrommen Pirate Bay som köptes in på grund av sin snygga flaska och självklart en fin samling Plantation (som av mig och många anses som en av de mer trevliga varianterna). Boxen innehåller 3 StarsWhite Rum, Original Dark, Grand Reserve, Gran Anejo, XO 20th Anniversary och Single Vintage Peru 2004 och kan klart rekommenderas som en väldigt trevlig present till en kär vän!

Nu hittade vi tyvärr inget västindiskt matalternativ runtom Liseberg, men lite Turkisk mat kändes som ett bra alternativ och bidrog verkligen till en trevlig kväll :)

Avslutningsvis, fantastiskt trevligt att ha så fina arbetskollegor som jag har idag och att bara kunna sitta en kväll tillsammans, tjöta, skratta och bara umgås är en ynnest!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, jag återkopplar så snabbt jag kan!



Köp böckerna om agilt ledarskap här

Agilt Ledarskap i en digital värld, Tobias Strandh 2019, Smidiga ledare och andra agila myter, Trust Based Agile, 2020
I böckerna Agilt ledarskap i en digital värld, Smidiga ledare och andra agila myter och Trust Based Agile (den engelska översättningen av de första två böckerna) så blandas självupplevda verksamhetsledningsexempel med best practices från internationella experter och välbeprövade metoder som stöttar just dig personligen och din organisation i att ta nästa steg mot gemensam framgång.

På ett humoristiskt sätt, kryddat med anekdoter från IT-branschen delar Tobias med sig av en uppsjö nyttiga insikter och alterntiv kring ledarskap, organisationsutveckling och digitala verktyg! Nu finns både de första två böckerna och den engelska samlingsvolymen att beställa här på bloggen!

Läs mer >>

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *