5 augusti 2019

Då var jobbhösten 2019 igång igen


att vakna superpigg och utvilad vid 04-tiden kanske är ett tecken på att det är dags att komma igång och jobba igen efter semestern... Då jag inte kan somna om är det ju lika bra att komma iväg till kontoret och istället kila iväg lite tidigare i eftermiddag :)

Nuförtiden är semestertider ett rejält spritt uttryck. Beroende på vem du pratar med så kör vissa igång med semestern redan i juni medans andra väntar till slutet juli och det där "vi hörs efter semestern" kan i värsta fall innebära ett samtal mitten september, så lite svårt att planera.

Själv har jag iallafall redan nu plöjt igenom sommarens inkorg, rensat och hanterat det som behövdes ta tag i. Kundanalyser och planer för hösten är klara och nu sitter jag här 08.20 och funderar på vad jag skall hitta på resten av dagen. Med lite tur märker jag snart vilka kollegor som är tillbaka denna veckan och med lite mer tur också vilka kunder som börjat fundera lite mer över kompetenshöjning nu i närtid.

I vilket fall, nu är jag själv tillbaka från semestern så är det några frågor i kompetensväg som du själv kan behöva hjälp med så är det bara att hojta till, jag finns här för dig :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, jag återkopplar så snabbt jag kan!



Köp böckerna om agilt ledarskap här

Agilt Ledarskap i en digital värld, Tobias Strandh 2019, Smidiga ledare och andra agila myter, Trust Based Agile, 2020
I böckerna Agilt ledarskap i en digital värld, Smidiga ledare och andra agila myter och Trust Based Agile (den engelska översättningen av de första två böckerna) så blandas självupplevda verksamhetsledningsexempel med best practices från internationella experter och välbeprövade metoder som stöttar just dig personligen och din organisation i att ta nästa steg mot gemensam framgång.

På ett humoristiskt sätt, kryddat med anekdoter från IT-branschen delar Tobias med sig av en uppsjö nyttiga insikter och alterntiv kring ledarskap, organisationsutveckling och digitala verktyg! Nu finns både de första två böckerna och den engelska samlingsvolymen att beställa här på bloggen!

Läs mer >>

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *