20 januari 2019

Agilt ledarskap i en digital värld


Sedan slutet förra året har jag ju tagit tag i visionen sedan länge, att komma igång med författandet. Nu har jag kommit ett litet steg vidare med boken "Agilt ledarskap i en digital värld" och valt bokutgivaren Vulkan: https://jtstrandh.vulkanmedia.se för att se det lite mer konkret än "bara" text i ett word-dokument.

Detta är en bok där jag samlat ihop mina egna erfarenheter under de senaste 20 åren när det gäller digitalisering, agilt arbetssätt och ledarskap där omtanke och kontinuerligt förbättringsarbete står i fokus. Vi går igenom faser kring organisationsutveckling och hur det agila arbetssättet med teamet i fokus stöttar både personlig utveckling likväl som det ger ekonomiska vinster. Då jag själv också har stort fokus på att använda ny digital teknik för att stötta dialog så lyfter jag även fram hur jag själv arbetat med detta både när det gäller att leda och arbeta i distribuerade team, men också ur social media-synvinkeln.

På samtliga områden i boken finns det stor potential att fördjupa dina kunskaper vidare, så min förhoppning är att du med min bok hittar områden som du känner att du själv brinner mer för och därefter tar ansvar för din egen kompetensresa vidare.

Extra tack till Anders Bratland som korrekturläser och faktagranskar och självklart min underbara fru Ulrika Strandh som med sin pedagogiska profession ser över språk och meningsuppbyggnad som jag använder! Första delmålet är att bli färdig rent innehållsmässigt, därefter att gå igenom presentationsmässigt så indelningar, bilder med mera hamnar rätt i tryck och så den lilla detaljen att få ihop sådär 20.000 SEK för att få stöttning ifrån utgivaren kring alla printdetaljer och faktiskt få ut en upplaga!

MEN, deadline över sikt här är sommaren 2019, så är det så att du är sugen på att skriva upp dig på ett exemplar lovar jag att signera det med en fin dedikation :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, jag återkopplar så snabbt jag kan!



Köp böckerna om agilt ledarskap här

Agilt Ledarskap i en digital värld, Tobias Strandh 2019, Smidiga ledare och andra agila myter, Trust Based Agile, 2020
I böckerna Agilt ledarskap i en digital värld, Smidiga ledare och andra agila myter och Trust Based Agile (den engelska översättningen av de första två böckerna) så blandas självupplevda verksamhetsledningsexempel med best practices från internationella experter och välbeprövade metoder som stöttar just dig personligen och din organisation i att ta nästa steg mot gemensam framgång.

På ett humoristiskt sätt, kryddat med anekdoter från IT-branschen delar Tobias med sig av en uppsjö nyttiga insikter och alterntiv kring ledarskap, organisationsutveckling och digitala verktyg! Nu finns både de första två böckerna och den engelska samlingsvolymen att beställa här på bloggen!

Läs mer >>

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *