8 september 2019

Fotbollsfarsan Tobias - en era är slut

Så kom då stunden jag förutsett, men inte sett fram emot... minstingen som spelat fotboll i sju år, (nu senast två år i Gerdskens BK P06) vill testa på något annat... För min egen del har det från början 2007 haft en väldigt stark drivkraft att vara med som ledare just för att kunna vara där med inledningsvis yngsta dottern Cornelia och nu senast minstingen Benjamin. Med andra ord är vi två stycken som säger tack och hej till den aktiva fotbollen nu och för min egen del har det varit nästan 13 år av härliga ungar som vuxit, tagit nästa steg och i många fall valt att satsa på något helt annat.

Först ett stort tack till nu senast mina ledarkollegor Daniel, Pelle och Pierre i Gerdskens BK P06 och dessförinnan Jens och Jocke i Holmalunds IF P07. Ni är grymma och jag önskar er all lycka framåt och kommer att ha minnena från många många träningar, seriematcher och cuper med mig länge!! Med Internets hjälp så finns ju även många bilder kvar att stötta minnet med :)

Dessförinnan följde jag ju många av tjejerna i dåvarande Holmalunds IF hela vägen upp i serierna och det är verkligen grymt starkt jobbat av Mikael Prodér och alla tjejerna i nuvarande Alingsås FC som både lyckats bygga upp en helt ny förening och dessutom precis vinna Div 1 Norra Götaland och en möjlighet att kvala upp i Elitettan, det här grejjar ni :)

Före det och under väldigt många år så var det ju Holmalunds IF F99/00 som jag var med och stöttade i vått och torrt. Jag saknar faktiskt ganska ofta den härliga tiden ihop och det underbara gänget med tjejer som gjorde typ allt tillsammans! Seriematcher i hela Västra Götaland, cuper både inom och utanför Sverige och överlag ett underbart gäng! Alla goa ledare från Micke och Jerry, Jessica, Robban, Jocke mfl... jäklar vad roligt vi hade tillsammans och vilka framgångar dom duktiga tjejerna visade upp! Tillsammans har vi fått besöka ställen vi aldrig hade kommit till utan fotbollen och en gemenskap jag inte sett dess like av härefter :)

Med det sagt, tack för mig och all lycka till er som fortsätter. Nu lämnar jag över stafettpinnen kring alla foton, webb och sociala medier och inte minst allt det där tjötandet om att svara på kallelser och roddande kring laguppställningar och statistik :)

Tack för denna tiden, nu blir det fotbollsaktivitet i form av besök på matcher och kanske en och annan Champions League på TV!

//Tobias




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, jag återkopplar så snabbt jag kan!



Köp böckerna om agilt ledarskap här

Agilt Ledarskap i en digital värld, Tobias Strandh 2019, Smidiga ledare och andra agila myter, Trust Based Agile, 2020
I böckerna Agilt ledarskap i en digital värld, Smidiga ledare och andra agila myter och Trust Based Agile (den engelska översättningen av de första två böckerna) så blandas självupplevda verksamhetsledningsexempel med best practices från internationella experter och välbeprövade metoder som stöttar just dig personligen och din organisation i att ta nästa steg mot gemensam framgång.

På ett humoristiskt sätt, kryddat med anekdoter från IT-branschen delar Tobias med sig av en uppsjö nyttiga insikter och alterntiv kring ledarskap, organisationsutveckling och digitala verktyg! Nu finns både de första två böckerna och den engelska samlingsvolymen att beställa här på bloggen!

Läs mer >>

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *